X

Przestrzeń do Nauki – aktywne rozwiązania

Efektywna nauka i efektywne nauczanie to również przemyślana i dobrze zaprojektowana przestrzeń. Projektowanie przestrzeni do aktywnego uczenia się i co ważniejsze, projektowanie z myślą o współczesnych użytkownikach tych przestrzeni, wymaga postawienia kilku ważnych pytań. Oznacza również otwartość na nowe rozwiązania, by móc znaleźć rzeczy, które działają dla większości uczniów w przestrzeni konkretnego środowiska.

Tak, meble mają znaczenie. 

Tak, elastyczność – łatwość przystosowywania się ma znaczenie. 

Tak, biurka ustawione w rzędy są częścią problemu. 

Projektowanie przestrzeni do aktywnego uczenia się i co ważniejsze, projektowanie z myślą o współczesnych użytkownikach tych przestrzeni, wymaga postawienia kilku ważnych pytań. Oznacza również otwartość na nowe rozwiązania, by móc znaleźć rzeczy, które działają dla większości uczniów w przestrzeni konkretnego środowiska.

Jakie są elementy projektu mojej klasy?

Zamiast pytać, co można dodać w klasie, aby wspierać naukę, zadaj sobie pytanie, jak możesz zbudować spójność między przedmiotami, które celowo do niej wybrałeś? Zastanawiałeś się kiedyś jak oddziaływają względem siebie idea, technologia, wyposażenie przestrzeni w komunikacji z człowiekiem? Doświadczenia nowoczesnego procesu nauki, pozwalają nam na wysnucie tezy, że wszystkie te elementy mają duży wpływ na proces uczenia się, wykorzystując wrażenia, zmysły i doznania.  Kto jest właścicielem przestrzeni? 

Nauczyciel powinien mieć świadomość, czy ich system edukacji sprzyja uczeniu się i czy ich projekt jest dostępny, a więc czytelny dla wszystkich uczniów. Czy ułatwia to zorganizowana przez niego przestrzeń, czy dzięki temu podawane treści są czytelne i zrozumiałe. Zbyt wielu uczniów bowiem czując się nieswojo w przestrzeni, nie zabiera głosu i nie jest aktywna. Czy zmiana przestrzeni może w tym pomóc? 

Dowiedz się więcej o aktywnej przestrzeni do nauki. Poznaj ofertę nowoczesnych i przemyślanych mebli https://mojekrzesla.pl/szkola/nowoczesna-szkola.html